UMO

Jag vet att det är en del i ungdomsmottagningens jobb att ifrågasätta alla tjejer och utgå från att de ljuger när de säger att de bara har en sexpartner. För alla tjejer ljuger ju. Egentligen är vi lössläppta nymfomaner som ligger runt med hela staden men när vi ringer UMO berättar vi inte det.

Jag hatar verkligen de gånger jag är så illa tvungen att kontakta UMO. För det är alltid den där tonen. Den där blicken. “Det är inte så att du haft sex med någon annan och fått en könssjukdom?” Oavsett ärende. Såklart det är deras jobb och de måste ju fråga utifall det är så att någon som söker hjälp faktiskt väljer att inte berätta denna LILLA detalj. Såklart det är hemskt om det skulle vara ett fall där de trodde på tjejen och hon inte hann få hjälp i tid. För att hon inte nämnde att hon haft oskyddat sex eller något i den stilen…

Men när jag haft samma pojkvän i mer än tre år, är över 20 år och anser mig själv vara ganska sund kan jag verkligen få frispel när jag blir tvungen att ringa och vet att jag kommer bli ifrågasatt. Bli anklagad för att vara en liten otrogen hora.  Av en annan vuxen kvinna. För det är precis så de får en att känna. De jävla kärringarna på UMO som låter som om de kollar sin Facebook under samtalet, inte direkt lyssnar och sedan kommer på att “just ja, detta är ju en tjej. Kan det vara så ATT HON HAFT SEX MED NÅGON ANNAN!?” För helvete det hade jag väl sagt när jag ringer med dödsångest och tror att jag ska få cancer och DÖ. Eller något sånt.

Om man svarar nej på följande frågor:
Röker du?
Knarkar du?
Dricker du mycket?
Blodproppar i släkten?
Har du varit gravid?

och ja på följande:
Motionerar du?
Äter du som du ska?
Är du i en fast relation?

Så är man totalt jävla ointressant.
Men när man ringer ska man ändå misstänkas vara otrogen/slarvig.
Så ovärt. Så tråkigt. Hatar det. Blir galen.

P.s, ni behöver inte vara oroliga för mig eller så. Jag är helt normal. Som Kamratposten skulle sagt.

Leave a Reply

