The Rocky Horror Picture Show och så

Har haft en grym fredag-lördag! Allt började men en ny superfin kjol från Filippa K som jag väntat på i flera månader. Sen testade jag att göra som Alice, Fru Fantastisk, att sova med håret i 90-talssnurror. Jösses vilket fluff jag fick! La en riktigt dramatisk make båda dagarna som jag tyckte passade med tanke på Halloween.

I fredags gick vi på midnattsvisning av The Rocky Horror Picture Show som anordnades av studenternas filmförening Stubinen. Jag har bara sett delar ur filmen innan så det var riktigt roligt med en äkta midnattsvisning med alla tillbehör och allt. Det är lite av en grej att publiken är med i filmen genom att sjunga med, skrika repliker och framförallt; har massa tillbehör. Det kastas kortlekar, tidningar hålls över huvudet för att skydda mot regn, det dras i gummihandskar osv osv.

SÅ HIMLA ROLIGT! Efter en otrolig dag på jobbet i lördags tittade jag och Jonas på 80-talsfilmen Cocktail och sedan efter jag skrivit blogginlägget om Wuthering Heights somnade jag på soffan med boken på magen. Klockan var väl 21.30? En lugn Halloween med andra ord.

Såhär har fredag och lördag sett ut i min mobil:


Leave a Reply

