Lund och leksaker

Nu är jag i Lund! Jag och Sofia har gått runt på stan och ätit god lunch i Saluhallen.

Vi kikar in i många leksaksaffärer eftersom jag som vanligt är på jakt efter bra julklappar och annat kul. Älskar verkligen makten man har. Nu går vi in i denna enorma leksaksaffären på 2000 kvm. För att vi kan. Och vi vill. Och inte en enda förälder i närheten som säger att vi inte har tid. Bara att gå in. Lämnar gråtande barn utanför, ivägsläpade av sina föräldrar!

Jag är ju väldigt förtjust i allt som hör barndomen till, men tack gode Gud för att man utvecklat kritiskt tänkande med åren. Jag älskar leksaker. Men ibland kan jag känna att det går lite (mycket) för långt. Här har vi lite vad jag hittade bland “tjejhyllorna”:

20121102-142408.jpg

20121102-142347.jpg

20121102-142317.jpg

20121102-142456.jpg

Jag gillar dock sista boken. Även om jag tycker titeln är lite… Ja. Jag vet inte. Tolkar väl in för mycket som vanligt.

Tror det är bra med lite normbrytande böcker. För let’s face it. De flesta som skaffar barn klarar inte av att hålla ihop. Många går ifrån varandra när barnen är små. I min låg- och mellanstadieklass var det tre eller fyra barn vars föräldrar levde ihop (det gör de dock inte idag). Det säger väl ändå en hel del. En stor del av min och Sofias vänskap bygger på vår förståelse för varandra och att vi båda vet hur det är att ha föräldrar som inte är tillsammans längre, och allt vad det innebär. Hatar när människor vars föräldrar lever ihop ska försöka förstå sig på eller komma med “lösningar” på problemen som ibland kan uppstå.

Hmm så att eh. Det var ju leksaker jag skulle prata om. Det får bli en annan gång.

Leave a Reply

