Mys på Ebbas Café

20121103-163740.jpg

20121103-162814.jpg

Idag träffade vi Sandra för en fika mitt i hennes tentaplugg (på måndag ska hon sortera föremål från järnåldern, jag tänker mig att det är ungefär som antikrundan). Sandra läser alltså arkeologi. Det är så fint att både Sandra och Sofia läser precis det de alltid sagt att de ska läsa. Juridik och Arkeologi. Är så stolt över mina barndomsvänner!

Vi tog i alla fall en fika längst in på Ebbas Café i Lund. Ett bra café med stora författare på väggarna och har för mig de säljer barnböcker som “Kalle vill också vara Lucia” och “Kalle har klänning”.

Det var hur som helst en mysig fika. Vi försökte få till något slags Sölvesborgsskvaller men kunde konstatera att vi inte har en aning om vad som händer där. Efteråt gick vi en sväng på stan innan Sandra fick ta bussen hem igen för vidare järnåldersstudier.

Nu är Sofia i duschen, jag skall strax sminka mig lite. Ikväll har vi bokat bord på Meat. Oxfilé och glassbomb väntar. Kanske en drink också. Det blir tyvärr tidigt tåg hem då jag räknat med Sista Minuten men i sista stund (haha) insåg att det är höstlov och det inte finns några biljetter över huvud taget. Förutom 9.25 hem i första klass för 1298 kr. Yeah baby…

Leave a Reply

