He’s more myself than I am

Som sagt läser jag Wuthering Heights just nu och på tåget mot Lund kom jag en bra bit. Tyckte detta stycket var så himla fint. Det är ingen vidare spoiler så läs bara.

20121102-144832.jpg

“He’s more myself than I am.” Så fint och så sant. Det är ju så det känns ibland.

Jag tycker ju verkligen om de gamla engelska klassikerna medan Sofia inte klarar av dem. Hon tycker de är smöriga och äckliga. Hon lyckades till och med komma undan med att bara läsa några stycken ur Stolthet och fördom i gymnasiet. Hon valde helt enkelt att “översätta” utvalda stycken till modern svenska och därmed bevisa vilket “äckel” Mr Darcy är, haha. Men poängen tycker jag är ju att detta är klockrena dokumentationer av en svunnen tid. Fast jag är ju alltid svag för gentlemen. Oavsett århundrade!

Leave a Reply

