Tea time

20121106-175938.jpg

De senaste dagarna har jag handlat massa te och tillbehör.

Det började på Tehuset Java, som jag bara älskar, i Lund. Där köpte jag årets julte. Vanligt Lussete och Vintersaga, två svarta favoriter. Tycker Java har så fina påsar, de ser precis ut som det riktiga huset. Det blev också en teburk med Mumin på. Lite söt sådär. Har ju en hel del Mumin i köket – sax, handduk, koppar, änglaspel… Stod och tummade på en underbart fin vinterbricka med ett snötäckt muminhus och Mumintrollet i röd halsduk. Men den fick stanna i butiken.

Och idag efter jobbet gick jag inom den nya te- och kaffebutiken i Knäppingsborg. Där blev det lokal honung som ägarinnans mamma tillverkar, klassiska shortbread och ekologiskt grönt jasminete. Vill försöka dricka bara ekologiskt och gärna Fairtrade framöver!

Nu är jag laddad inför höst och vinter!

Leave a Reply

