TLDR, plz.

Idag är jag ledig och har passat på att organisera lite röriga tankar.
Som till exempel: Hur mycket fasta utgifter har jag varje månad egentligen?
Så mycket som går på autogiro, och lite koll bör man ju ha.
Blev skitsur när jag insåg att jag betalar 222 kr till Handels a-kassa…
När man har ett jobb känns a-kassa verkligen fånigt.

Annars tycker jag att vi båda två är väldigt duktiga.
Vi har ingen tv, alltså ingen tv-licens att betala (som jag dock tycker är
jätteviktigt och gladeligen betalar den dag vi skaffar tv), vi har ingen bil heller,
faktiskt inte ens en cykel. Barn har vi också lyckats undvika!
På sin höjd har vi Dagens Nyheter på helgen och ett bredband.

Har nyligen bytt gym, numera betalar jag 299 istället för 429.
Kul att jag betalat 429 kr i månaden i ett helt år för ett gym
jag besökt typ 10 gånger… Men nu är jag och Emmy igång
med träningen (även om jag glömde gå dit idag). Känns bra!

Ja nu ska jag ju inte sitta här och prata om min ekonomi,
sånt gör man inte. Min poäng är väl bara att jag minsann
ska satsa på att spara ännu mer nu ett tag.
För jag vill ha en Mac Book Pro!!!
Herregud vad jag vill ha en. Det typ värker i mig av ha-begär.

Jonas skaffade sig en 13″ idag… Men han är liksom student
och hans gamla laptop (som jag sitter vid just nu) håller på att
ge upp helt. När som helst nu ungefär. Så han behöver ju verkligen
en med alla arbeten och sådär. Men jag då?
Näää jag vill blogga och redigera bilder i Photoshop!
Önskar verkligen jag kunde motivera det mer än så
men ptja… Behöver och behöver.

Måste erkänna att jag blivit ännu mer pryltokig och shoppingberoende
sen vi flyttade till Norrköping. Lägger såklart också väldigt mycket på att
åka och träffa vänner, och hitta på roliga saker när de är på besök. Mycket
av lönen går ju till kläder från jobbet också. Angenämt!
Och så har vi nyår i London plus julklappar och nytt julpynt till hemmet.
Åhhh så mycket kul, men en Mac Book Pro 15″ 2,6 GHz får liksom inte
plats i budgeten. Gick omkring inne på M-zone och surade när Jonas
skrev på alla papper. Vill också! Tafsade lite på en Mac Book Pro,
tror tom jag pratade om hur sexiga datorer det är och strök med handen över en.
Stackars säljare.

Hur som helst. Träffade en gammal vän, Ebba, över en lång fika idag också.
Vi har nog inte setts på säkert fem-sex år så det var jättekul!
Härligt att träffa någon som känner en.
Efteråt gick vi en runda på stan innan vi mötte upp Jonas.
Jag passade på att köpa nya stay ups (Handelsgalan i Norrköping på torsdag,
och jag har inga tunna strumpbyxor!), en tidig julklapp till mina kusinbarn som jag hoppas
de kommer tycka om och lite annat småplock.

Funderar mycket på vad jag ska önska mig i julklapp.
När jag var liten svor jag att aldrig önska mig tråkiga saker.
Jonas och jag är lite olika. Han önskar sig helst tråkiga saker
och lägger sina pengar på att köpa roliga grejer. Jag önskar mig
hellre roliga och spännande presenter men betalar hellre den där
dammsugaren själv.

Bah. Men i år kan jag inte ens komma på något roligt.
Har det mesta jag vill ha. Min andra stora skräck från
barndomen. Att inte tycka att man vill ha något.
Grejen är väl den att det man vill ha, det köper man.
Har lyckats komma på några saker i alla fall, och satt
shoppingförbud för mig själv hela december.
Nu märker ni att jag bara svamlar va?
Alltså har jag fler tankar att reda ut.

 

 

Leave a Reply

