Ge mig lite mer jul

Så fort jag blir trött och opepp sätter jag mig och julsurfar, ja annars också såklart, men framför allt då. Jag är ju inte direkt någon pysslare men dessa söta snow globes likt Anthropologies ska jag nog faktiskt försöka göra själv!

Det svåra är väl kanske att hitta söta små julgranar, men annars får jag väl limma dit något annat gulligt! Kanske ett sött litet rådjur?


Källor hittar ni på min Pinterestboard “Christmasy

Helena Lyth som bloggar om julen på Amelia har gjort en lista över olika julbloggar, jag tycker det är så spännande att se hur andra förbereder sig inför julen. Och att se att det finns fler som myser i en hel månad istället för att stressa i en vecka. Jag har förresten bara 4 julklappar kvar att ordna. Bestämde ytterligare en idag som strax skall klickas hem. Så nu är det som vanligt bara de svåra nötterna (hihi) kvar. Sandra Eliasson kan känna sig träffad!

Jag försöker hålla ganska hårt på att sätta igång första advent, medans andra redan haft glöggprovning, äter gröt och lyssnar på julmusik. Får väl erkänna att jag redan druckit lite julmust och ätit någon pepparkaka… Blossas årsglögg köpte vi någon gång i slutet på september/början av oktober. Är SÅ nyfiken på den! Men som sagt, första advent kör vi igång!

Det var dock lite roligt, i måndags hade jag några lugna timmar i butiken och fick ett sådant sug efter att lyssna på Peter Jöbacks “Jag kommer hem igen till jul”, en av mina allra bästa jullåtar… Så jag tänkte “Det är ju så lugnt, jag köar den på Spotify och har en liten premiär för mig själv.” Så fort förra låten tonar ut och introt börjar kommer det givetvis kunder. Men de var snälla och kommenterade inte julmusiken. Jag tror till och med att de nynnade med lite! Tur!

Leave a Reply

