Bli aldrig musiker, du blir slav under buteljen

Det är Eldkvarnskväll ikväll. Just nu spelar jag Ta min hand. Så jävla bra den är alltså… Det är lite roligt, här i Norrköping skulle man kunna tro att Eldkvarn är ett stort och populärt band. Det kan vara så att jag bara har otur med alla jag möter, men hittills har INGEN delat mitt intresse för bandet. Herregud varannan låt handlar ju om staden, och får den ju till och med att framstå som riktigt fin och inte alls så trist. Vad är det för fel på folk? Blir så ledsen. Men alla får ju tycka vad de vill, jag har ju blivit rätt mobbad de senaste veckorna eftersom jag verkligen gillar Taylor Swift och One Direction. Kan man se det som så att jag är trött på att vara svår? Har haft mina svåra år. Oavsett svårhetsgrad har jag ju alltid haft löjligt bred musiksmak men det är som att så fort någon faktiskt GILLAR “lättillgänglig intetsägande pop” så ska det vara så himla konstigt och gudvetvad. Blä. Jag lyssnar på allt. Herregud varför begränsa sig så länge man gillar det? Kommer aldrig någonsin avstå något för att det inte stämmer med bilden jag vill ge/har av mig själv.

Eldkvarn, stans bästa band

Här får ni en timme Eldkvarn. Lätta och svåra låtar.
Jag tycker Pojkar, pojkar, pojkar är bäst att dansa till. Alice har ALLT. I skydd av mörkret när man knappt vill leva för att allt äter upp en. Vägen till paradiset är perfekt en fredag med ett glas vin. Bröllopssång känns så himla Bruce Springsteen haha. Jaja ni får väl lyssna lite! Läs bara det finaste Plura skrivit också. Varje gång jag hör den live gråter jag och skriker med:

Och väskan är redan packad
Men jag vill inte gå
Hur lämnar man den man älskar
Jag kommer aldrig att förstå

 

Leave a Reply

