Gå inte på cykelbanan!

Att inte gå på cykelbanan är något jag idag fick lära mig den hårda och smärtsamma vägen. Jag och Jonas tog sälle till jobb och skola och gick som vanligt över övergångsstället i Norr Tull. Just detta övergångsställe korsar spårvagnsspåret och är uppdelat i gång och cykelbana. Sen hur sjukt det är med en rondell som det kör spårvagnar rakt genom kan vi ju ta en annan  gång. Eller stoppljus i en rondell. Ja herregud. Hur som helst kommer vi gående på cykelbanan (för det går smidigare) och har precis tagit oss över spårvagnsspåret när jag känner att något kör in i ryggen på mig. Flyttar ju mig direkt såklart. Då är det en gammal (tjock) man på cykel som medvetet har cyklat in i mig och ropar “Vafaan gå inte på cykelbanan!”. Varpå han sedan tar sikte på tjejen som går snett framför oss, även hon på cykelbanan. Henne cyklar han rakt in i och slutar inte förrän hon skriker och faller till marken. Såhär i efterhand kan jag tycka hon hade ganska slö reaktionsförmåga för han cyklade på henne i flera sekunder. När hon väl ramlar omkull cyklar han förbi henne och ropar “Håll dig borta från cykelbanan!!”. Sedan cyklar han vidare. Vi står helt chockade och fattar ingenting. Tjejen reser sig upp, vi kollar med henne om hon är okej och det verkar hon vara förutom att hon är så arg att hon nästan gråter. Helt jävla sjukt. Senare på jobbet får jag galet ont i ryggen när jag böjer mig ner och lyfter saker. Kul. Gubbjävel. Det hör dessutom till historien att jag sett honom tidigare. Då försökte han cykla över en kvinna på en trottoar. Idiotjävel. Jävla Norrköping.

Nu tittar vi på nakna tjejer på cyklar och bästa Queen för att lätta upp stämningen tycker jag!
Och antagligen måste ni bevisa att ni är över 18 eller något för nakna tjejer på cykel är ju hemskt skadligt.

 

Leave a Reply

