Baby, it’s cold outside

Jag hade tänkt skrytblogga om hur jag och Emmy igår körde ett stenhårt Zumbapass och idag gick till gymet och tränade vidare. Men när jag kom hem från jobbet efter en hemsk och kall vandring hem upptäckte jag att jag glömt nycklarna på jobbet. Lagom knäckt fick jag helt enkelt vända tillbaka eftersom Jonas redan begett sig till sitt pass på BRIS. Hela vägen tillbaka igen med Ica-kasse och en hemsk smärta i axeln. Som tur väl var hade jag mamma i telefon hela tiden så vi hann prata massor blandat med mina svordomar om förbannade Norrköping (gnäller alltid på Norrköping när jag är sur).

När jag väl kom hem igen med nycklar och allt fanns det inte en chans i världen att jag skulle byta om och sedan bege mig till gymet. Hell no. Har haft riktigt långa (men roliga) dagar denna veckan och har knappt varit hemma (känns det som). Så istället sitter jag här och lyssnar på She & Him – A Very She & Him Christmas på repeat, dricker mitt Vintersaga-te och fixar med min snöglob. Cornelia-tid liksom. Känner hur batterierna laddar.
Väntar nu på att klistret ska torka så får vi se hur snögloben blir!

Leave a Reply

