“Ordentliga” bilder från lägenheten

Ni har ju redan sett mobilbilderna från lägenheten, så detta kan ni ju se som en demonstration av hur sämst min kamera är på att mäta ljus! 

I köket är det just nu lite rörigt då fåtöljen från vardagsrummet fick ge plats åt granen. Där står också träplattorna från balkongen som strax ska ner i källaren… Fåtöljen får nog stå kvar och bli plugghörna till Jonas. Det är såhär vi lever, lite knäppt och inte så noga. Mycket rött som ni ser, min tavla och elefantbricka passar extra bra nu i december! Ibland tänker jag på den där vita och krispiga julen, men jag tycker den gör sig bättre på bild i en tidning än hos mig. Vitt är snyggt men SÅ opersonligt. Kan vara att jag känner så eftersom hela lägenheten i övrigt går i vitt haha.

Ser ni mitt teberg? Ska organisera Stringhyllan lite, just nu staplar jag tepåsar på varandra. Får nog flytta Kobratelefonen.Våra krukor tog slut så sista julstjärnan hamnade i en kopp från Indiska. Inte så tokigt ändå. Vår mynta ser ut att behöva lite första hjälpen eller något…Idén om polkagrisar i adventsljusstaken fick jag förra året när vi var på glöggmys i Hageby, har väntat ett helt år på att få ha det själv. Och såklart skriver alla jultidningar om det i år… Attans. Dessutom köpte jag för lite polkagrisar, behöver minst två påsar till!Vår inte-så-snyggt uppdukade adventsfrukost från igår. Vi äter alltid kokt ägg, smoothie, te/kaffe och bröd/knäckebröd till frukost. Jag kan inte äta ägg utan Kalles Randiga. Helst inte i alla fall.Sängen har fått nytt bäddset från Hemtex, deras serie Birgitta, eller något sådant, i satin är bästa röda färgen. God Jul-grejen på väggen köpte jag på Åhléns och spikade minsann upp själv, i betongvägg. Mycket nöjd med min insats. Gardinerna är från IKEA och nya för i år. Typiskt bra julröd. Strunta i påskägget som ingen har orkat flytta på sen påsken. Jonas stora gosedjurs-Odjur känner ni nog igen.  I sovrummet har vi två amaryllis, jag hoppas de kommer växa fint. En är lite skev efter att någon lämnade den några timmar i drag från fönstret. Men den börja räta upp sig. Lite smygreklam för Mary Kay också!Under julgranen står Hästen som Jonas farfar har gjort. Vår gran luktar verkligen GRAN. Den är så himla stor och tät det är galet. Jag älskar den! Rött, återigen. Vi har ingen stjärna eller spira för vi kan verkligen inte hitta någon vi gillar. Därför knyter vi en rosett tills vi hittar en fin. Jonas vill att jag knyter om den eftersom han tycker att jag har lite bättre knytar-skillz än vad han har. Just nu tycker jag den ser lite malplacerad ut. Som en liten rosett på ett väldigt stort barn. Våra julstjärnor hänger med som vanligt. I år har jag lagt en ljusslinga i fönstret. Lite mysigt sådär. Utsikt från soffa i extra suddig i ISO 1600! Typiskt, nu ser jag att byrån (från Bazaar) behöver flyttas lite. Vi kommer aldrig skaffa tv för det finns inte att jag har den tavlan på något annat ställe. Det får bli en tv i köket. Vid fåtöljen kanske!Och detta är vad jag ser till höger just i detta nu.

Det var den rundvandringen det! Ni tycker väl vi är knäppa som har jul i hela huset redan.

One thought on ““Ordentliga” bilder från lägenheten

  1. Pingback: Lucka 9 – En bild på ditt rum eller din lägenhet | Fröken Sohl @ Spotlife

Leave a Reply

