Lucka 4 – En bild på någon du beundrar

EN BILD PÅ NÅGON DU BEUNDRARSåklart hoppar jag på fantastiska Emilys fina julkalender även i år. 2012 blir en bildkalender och den kan ni läsa mer om här.

Det är dags för en bild på någon jag beundrar och jag fick tänka en stund. Känns tjatigt att dra upp Taylor Swift och Lady Gaga… Sen kom jag på det. MORMOR! Såklart! Min fina mormor. Barbro Lydia Sundin. Hon har namnsdag idag!

Min mormor är så himla cool. Hon kan alla sjukdomar och mediciner. Hon är vår familjeläkare kan man säga. Hon hatar när man är sjuk, “Jag blir inte glad åt din förkylning!” brukar hon säga. Det finns ingen som kan få mig att känna mig så omhändertagen som mormor. Hennes sätt är alltid bäst. Får jag bara göra så som mormor alltid gjort så kommer det bli bra. Får jag bara stuva dessa morötterna som mormor sa att man ska göra så kommer det bli gott. Jag litar ALLTID på mormor. Ingen gör något bättre än hon.

Mormor var den som berättade för mig om HippHipp, hon gillar Johan Glans och gör en galet god Crème brûlée (finns det något som är så gott att äta men så jobbigt att stava?). Mormor är den som alltid ställer upp som man alltid kan räkna med. Om jag någon gång får barnbarn ska jag vara precis som mormor!

Leave a Reply

