Lucka 9 – En bild på ditt rum eller din lägenhet

EN BILD PÅ DITT RUM ELLER DIN LÄGENHETSåklart hoppar jag på fantastiska Emilys fina julkalender även i år. 2012 blir en bildkalender och den kan ni läsa mer om här.

Eftersom jag ganska nyligen visade upp hela lägenheten i julskrud (i detta inlägget) tänkte jag fuska lite genom att lägga upp tre bilder från lägenheten med föremål jag gillar extra mycket. Puh, lång mening där!

Bild 1:
Jag älskar vår String Pocket, just denna bilden har några månader på nacken, mina Muminkoppar är nu dubbelt så många och upptar numera två hyllplan. Det är ett beroende. Jag tröttnar aldrig! Kobra-telefonen tycker jag också väldigt mycket om, den fick jag av min ex- låtsasmamma när jag fyllde 18. Den inramade bilden är en av mina tidiga Tim Walker-favoriter.

Bild 2:
Här syns mitt största fynd. Den gamla fina jordgloben som har både Sovjetunionen och Jugoslavien och den står på en rejäl träfot. Jag skulle slänga sopor i miljöhuset en eftermiddag och så stod den bara där helt ensam och övergiven. Jag tvekade i ett ögonblick sen tog jag med den hem och nu är den min. Den som fann den han vann den. Det bästa är att lampan funkar och den är hel, ren, fin och i bästa pastellskalan som kanske gulnat lite lite.

Bild 3:
Inte den mest rättvisa bilden men här skymtar vår fina Kang-bänk som i köpte från Bazaar när vi flyttade till Norrköping. På den står Jonas lp-spelare som jag älskar. Även om vi inte så lyssnar så ofta finns det inget bättre. Hade det inte varit för Jonas csn-kort som ligger där hade ju bilden nästan kunnat platsa i någons mapp på Pinterest. Färska blommor och allt!

One thought on “Lucka 9 – En bild på ditt rum eller din lägenhet

Leave a Reply

