Lucka 11 – En bild som representerar dina framtidsdrömmar

EN BILD SOM REPRESENTERAR DINA FRAMTIDSDRÖMMAR

Såklart hoppar jag på fantastiska Emilys fina julkalender även i år. 2012 blir en bildkalender och den kan ni läsa mer om här.

Om jag fick titta in i en kristallkula just nu skulle jag antagligen bara se tät dimma. Kanske reflektionen av mitt eget ansikte. Jag kan inte direkt säga att jag har några tydliga framtidsdrömmar. Sådär som vissa vill bli jurister, driva stora företag eller bara vet precis var de vill vara 10 år. Jag har ingen som helst jävla aning. Vad vill jag? Vad ska jag göra av mitt liv? Ska jag kanske satsa på att rädda lejonen ändå? Det är frågor som surrar i mitt huvud ibland. Men jag oroar mig inte så mycket, och jag ska försöka förklara varför.

När jag och syrran var små brukade pappa berätta sagor för oss. Dessa döpte Thilda till “låtsassagor”. För de handlade om oss. Om mig och Thilda fast de var inte på riktigt. Inte helt i alla fall. De började alltid såhär: “En gång fanns det en flicka som hette Cornelia. Hon bodde i ett stort hus på landet. Nära havet och skogen.” Sedan kunde de fortsätta med att jag kanske skulle arrangera en egen cirkus, tävla i någonting eller uppträda på en scen. När han berättade för mig så var det alltid Thilda som kom in och busade/förstörde precis innan slutet och så tvärt om. Det slutade alltid med att vi blev vänner igen och gick in i huset och fikade på bullar och saft.

De där låtsassagorna har börjat dyka upp i mina tankar mer och mer de senaste åren. De handlade alltid om olika saker men det som alltid var samma var huset, havet och skogen. Vi har ingen aning om hur framtiden kommer att te sig och därför känner jag ingen större panik med att stressa in i den. Jag vet inte vad jag vill göra, men jag vet hur jag vill ha det. När jag tänker på hur jag skulle vilja ha det ser jag mig och J i ett stort hus på landet nära havet och skogen. Med en sjötomt. Jag måste ha en sjötomt. Det finns inget annat alternativ. Där jag befinner mig just nu är jag väldigt lycklig och framför allt harmonisk. Jag mår bra. Så vill jag också ha det i framtiden. Må bra i ett stort hus på landet nära havet och skogen. Där man kan få göra vad man vill. Där man kan ha kul. Där man kan ha många vänner på besök på samma gång. Där man kan vara kreativ. Där man kan laga god mat. Där man kan andas frisk luft. Där det inte finns några bullriga grannar på våningen ovanför som har släktträff varje söndagkväll.

Lite så tänker jag mig att jag vill ha det. Allt annat löser sig.

Leave a Reply

