Lucka 17 – En bild på dig som tonåring

EN BILD PÅ DIG SOM TONÅRING

Såklart hoppar jag på fantastiska Emilys fina julkalender även i år. 2012 blir en bildkalender och den kan ni läsa mer om här.

När jag var tonåring var det coolt att vara emo, även om jag inte var emo så var det den trenden som rådde. Samtidigt fick jag upp intresset för japansk populärkultur så jag var som en sorglig mix av detta. Jag hängde på BcManga där jag kallade mig för Rocaline. Bilddagboken var också stort. Jag var aldrig ute och festade – jag hängde vid datorn. Trixade mycket i Photoshop och fotograferade. Jag var inte så svår men kände att pappa var den enda som förstod mig. Jag tyckte att alla som var svåra och deprimerade var de mest intressanta av människor. Jag chattade med allt och alla om allt. Åkte på manga och anime-konvent för att slippa Sölvesborg. Och så dansade jag. Nästan alla kvällar i veckan dansade jag. Och så var jag duktig i skolan också. Men jag hade fötterna på sätet framför inne i aulan.

Leave a Reply

