Lucka 18 – En bild på din familj

EN BILD PÅ DIN FAMILJ

Såklart hoppar jag på fantastiska Emilys fina julkalender även i år. 2012 blir en bildkalender och den kan ni läsa mer om här.

Mina föräldrar skiljde sig när jag var sex år, eller så hade jag precis fyllt sju. Hur som helst har jag inte en enda bild på oss allihop tillsammans och jag tycker att familj är ett himla luddigt ord som jag inte riktigt kan sätta fingret på vad det betyder för mig. Jag tror jag tycker att familj är när föräldrarna bor under samma tak. När man åker till Thailand tillsammans. Allihop.
Jag har en mamma, en pappa och en syster. Genom åren har jag haft några låtsasmammor och en låtsaspappa men nu är han inte det heller längre. Det knepigaste med att vara barn till föräldrar som gjort slut är nog alla relationer man knyter till deras nya respektive som ibland kommer och går. Seriöst. Det är ett helvete.

Ni får helt enkelt två bilder på oss. Från Legoland och det glada 90-talet.

Leave a Reply

