Lucka 20 – En bild på din önskelista

EN BILD PÅ DIN ÖNSKELISTA I ÅR
Såklart hoppar jag på fantastiska Emilys fina julkalender även i år. 2012 blir en bildkalender och den kan ni läsa mer om här.

Här har vi en bild på halva min önskelista som jag redan har postat hem till mamma! Jag skriver alltid en önskelista till jul och födelsedag, men i år var det faktiskt väldigt svårt att fundera ut vad jag vill ha. Som sagt köper jag det mesta jag vill ha själv. Sen vill man ju inte önska sig tråkiga saker man behöver heller. Hur kul är det att få en dammsugare? Även om det är precis vad man behöver och aldrig liksom vill lägga egna pengar på. Så det slutar alltid med att du kryper runt på golvet med den där lilla, gamla och trasiga dammsugaren utan något skaft. Bara munstycke och luftrör. Anyway. Det slutade med att jag önskade mig ganska orealistiska saker. I år önskar jag mig:

En fin sidensjal från Hermès…

Schampo och balsam från Paul Mitchell (från Jennys Klipphörna i Sölvesborg, viktigt)
Jeffrey Campbell Lita, brunt/svart skinn. Storlek 39

Pund Sterling till London
En ENORM grytlapp. Nej jag skojar bara. Grytlappar, Röd Elefant från Svenskt Tenn. Gärna en grytvante också.
Röd köksvåg, In Time, från Cervera

Essies julbox med bas och topplack + Ballet Slippers
Min älsklingsparfym Maîtresse från Agent Provocateur

Böcker:
The Casual Vacancy – J K Rowling
Catcher In The Rye – F D Salinger
The Picture of Dorian Gray – Oscar Wilde
Mick Jagger – Philip Norman

Filmer:
Alice i Underlandet
Aladdin
Batman-trilogin

Presentkort på SF-bio, 2013 kommer bli det bästa filmåret någonsin! Les Misérables, The Great Gatsby, Django, Anna Karenina, Diana, Hunger Games – Catching Fire, Oz – The Great and Powerful, The Hobbit – The desolation of Smaug, The Wolverine, och mååånga fler!

One thought on “Lucka 20 – En bild på din önskelista

  1. Kul att följa din adventskalender och se din önskelista:) Jag vill också ha J.K Rowling-boken, har höga förhoppningar. Har du hört något om den?
    Hoppas att du blir jättelång till nyår;)

Leave a Reply

