Rumour has it

Det är nära nu. Imorgon är sista arbetspasset innan jag tar två “minijullov”. Julledigt kanske det heter.

Julgranen är död sedan länge och den står här i rummet och slokar. Jag är inte mer vital jag. Idag var längsta passet och åttonde i ordningen. Imorgon blir det en halvdag innan jag beger mig söderut. Jonas åkte igår och jag går väl mest om väntar på att få ge mig av jag med, även om jag har väldigt trevligt på jobbet. Jag har säkert slagit in 100 julklappar nu i december! Det är så roligt att gå lös med olika fina snören och kartonger! Föreställa sig vem som ska få paketet och förhoppningsvis tycka att det var fint inslaget… Om jobbets julklappar är lyxiga i guld och glans så är mina egna mer gammaldags med rött och brunt matt papper, garn och tygband.

När jag kom hem från jobbet tittade jag på dagens avsnitt av Greveholm, inte klokt va bra det är! Men hjälp va läskigt det är… Greven tycker jag inte om! Nu har jag ätit (min chef påminde mig om det, så trött är jag), insett att det är fredag (grannarna spelar festmusik) och har dessutom betalat alla räkningar! Nu ska jag bara slå in den sista julklappen innan jag börjar packa. Ska inte ha jättemycket med mig första varvet, bara massa klänningar, julklappar och min OnePiece.
Lite roligt. Om en vecka är jag redan tillbaka och har jobbat två pass – och har hunnit ta mig till Stockholm innan avfärd mot London där vi ska fira nyår. På något sätt ska allt gå ihop utan att jag somnar ifrån alltihop. Sen blir det paus tre veckor innan vi drar igång med nya inköp och fashion week! Living the dream! Nu kör vi! Julefrid? Jag vet inte riktigt.

Leave a Reply

