Det där 2012

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?

Antagligen ganska mycket, dansa Zumba och tacka ja till en högskolekurs är det enda jag kommer på nu. Och så fick jag ju se två riktiga modevisningar på fashion week.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Några bekanta blev föräldrar :)

Dog någon som stod dig nära?

Nej tack gode gud. Men en väldigt fin man som inte alls är familj till varken mig eller Jonas men som jag tyckte väldigt mycket om gick bort. Jag fick veta det lite apropå i bilen i Karlskrona, eftersom det egentligen inte var någon som stod mig nära eller hade med mig att göra ändå. Men jag blev så fruktansvärt ledsen och grät en helt ny sorts tårar.

Vilka länder besökte du?

Danmark, Frankrike och England

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?

Det skulle väl vara en ordentlig dammsugare. Och fler vänner omkring mig!

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?

Ett datum, jösses jag har ingen aning…

Vad var din största framgång 2012?

Jag har utvecklats så otroligt mycket privat men framför allt arbetsmässigt samtidigt som jag verkligen prioriterat mig själv och mått bra!

Största misstaget?

Att jag inte bokade Lana Del Rey-biljetter i tid…

Bästa köpet?

Vår stora lyxiga säng med IKEAS mjukaste madrass på min sida. Och min iPhone 4S!

Vad spenderade du mest pengar på?

Kläder och resor.

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Blev väldigt glad för den finfina födelsedagen Alice Alkohol ordnade åt mig!

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?

Euphoria, Du måste flytta på dig och Gangnam Style

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Säkert ledsnare på det stora hela eftersom jag trivdes så illa i Norrköping i början av året, men nu tror jag att jag är gladare och mår bättre än jag någonsin gjort.

Vad önskar du att du gjort mer?

Tränat, fikat, läst böcker och träffat vänner.

Vad önskar du att du gjort mindre?

Slöat vid Facebook

Blev du kär i år?

Är alltid kär.

Favoritprogram på TV?

Vad är TV? Men av årets nya serier tror jag att jag gillade Smash mest!

Bästa boken du läste i år?

Blonde och The Great Gatsby.

Största musikaliska upptäckten?

Lana del Rey!

Något du önskade dig och fick?

Massvis!

Något du önskade dig och inte fick?

Inget jag kan komma på sådär direkt..

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?

Solade på varma klippor i Stockholm, träffade Sofia och på kvällen åt jag middag med Alice, Jonas, Kitty, Thomas och Majken!

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Om jag hade fått hänga i Karlskrona ännu ännu mer.

Vad fick dig att må bra?

Mina vänner och lugn och ro.

Vilken kändis var du mest sugen på?

Ryan Gosling, Matt Bomer och Joe Manganiello… Eh. “Världen är full av vackra män och jag älskar dem alla villkorslöst.”

Vem saknade du?

Mamma!

De bästa nya människorna du träffade?

Julia Hägg och andra trevliga Liu-studenter!

Mest stolt över?

Att jag blivit en duktig säljare och fått många kvinnor att se på sina kroppar med mindre kritiska ögon!

Högsta önskan just nu?

Att jag kommer på ett sätt att kringå mitt nyårslöfte om “inga utlandsresor!”…

Leave a Reply

