Tidsfördriv och egentid (bokproblem)

Något jag tycker om att göra när jag har lite tid att fördriva är att surfa på Adlibris och klicka böcker till kundvagnen. Jag behöver inte nödvändigtvis beställa böckerna, men att klicka och lägga dem i kundvagnen är så mysigt. Framför allt tycker jag om att gräva fram små bokförlag som har snygga omslag och kika vad för andra böcker de ger ut. Man kan hitta så roliga saker! Varför inte en målarbok med Paris 20’s fashion eller Marie Antoinette.

Just nu har jag suttit en halvtimme och letat fram snygga böcker. Jag vill verkligen jobba upp mitt bibliotek av klassiker, och då vill jag ha snygga utgåvor. Många har jag redan läst men vill ha dem för att ha dem.. Nu har jag ett problem. Jag vill ha alla Jane Austens böcker och har hittat ett förlag som heter Dover Publications Inc, där ser Emma, Pride and Prejudice, Sense and Sensibility och Persuasion ut ungefär såhär:

Medan Mansfield Park och Northanger Abbey ser ut såhär:

Inte riktigt lika snygga… Penguin har nyligen givit ut en fin samling med helt ok covers men jag tycker de känns lite trista att titta på även om de är fina:

De känns så anonyma på något vis, men det är ju trevligt att ha en komplett samling känner jag…
Hur hade ni gjort?

Här har vi lite andra snygga titlar som också ligger i kundvagnen:

Får jag ge er ett enda boktips så är det Lolita av Vladimir Nabokov.

 

Leave a Reply

