Lite Londontips

Jag tänkte ge er några Londontips, inte för att någon frågat om det eller så – men i alla fall!

Victoria’s Secret – 111 New Bond Street

För ett tag sedan öppnade VS i London och vräker ut sig på hela fyra våningar i lyxiga Mayfair. Längst ner finns PINK-kollektionen och lite lättare yngre stilar. Entréplanet är väldigt BIG WOW WOW så det gäller att inte få en chock och vända i dörren. Här tyckte jag mig hitta de lite farligare seten, spets och starka färger.
En våning upp fanns fina stilar i kanske lite snällare färger men fortfarande fin spets och fina modeller. Högst upp vågade jag mig inte in för det var VIP och Personal Shopping, var inte helt säker på om jag hade där att göra eller inte…

Jag då som inte hade någon aning om varken modeller eller storlekar högg efter en halvtimmes tittande tag i en anställd i ett av rummen och förklarade min situation: “Jag är från Sverige och har hört så mycket om Victoria’s Secret och jag älskar det jag sett på hemsidan men jag är osäker på modeller och storlekar. Hjälp please!”, är man bara artig och trevlig får man alltid hjälp i London. Hon sken upp och frågade vad jag hette och småpratade lite, tog med mig till andra våningen där det var lugnare – visade mig till provrummen och förklarade för sin kollega att jag hette Cocco, älskar VS och ville ha the full regalia (hon sa egentligen någon bokstavskombination…). Kollegan tog över, presenterade sig och gav mig ett eget provrum. Hon tog mått på mig och hängde in olika modeller som hon bad mig prova och välja vilka jag tyckte bäst om.
När jag var klar fick jag ett kort med min storlek ifylld och modellerna jag tyckte bäst om ikryssade, dessutom skrev hon vilken våning jag kunde hitta dem på. SÅ SMIDIGT! Nu kan jag dessutom beställa online mycket lättare.

Gilly Hicks – 83-97 Regent Street
 

Nyligen öppnade Gilly Hicks sin andra butik i London, i början av Regent Street om du kommer från Piccadilly Circus. I samma byggnad hittar du också Hollister, som dock inte intresserar mig över huvud taget. Gilly Hicks däremot säljer, precis som Victoria’s Secret – fina underkläder. Till skillnad från VS så har GH lite sportigare och lättare underkläder. Mer bomull än spets. Inte överdrivet mycket mönster, men väldigt många modeller av bh och trosor i samma färg. Du kan lätt kombinera olika stilar men få dem enhetliga. Dessutom är de lite billigare. 5 trosor för 20 pund, och det är nästan alltid rea eller erbjudande på bh:arna. Precis som VS är det flera rum och olika våningar, men här hittar du underkläderna på entréplan, och på andra våningen är mer pyjamas, myströjor och sånt. Det är stort. Det är mörkt. Hög musik och överallt luktar det sött. Folk överallt. Och det finns typ 3 provrum. Så ha tålamod och tänk på något roligt. Prova inte om du absolut inte måste. Tjejerna på golvet har alla måttband och hjälper gärna till med att visa modeller och sånt. Jag tycker deras push ’em up är helt galet bra. Har aldrig haft en bättre push up-bh, känner mig som Marilyn Monroe..

Cinnabon – Piccadilly Circus

Detta hål i väggen ligger precis vid Piccadilly Circus och du känner doften av det flera meter i förväg. Här gräddas kanelbullar med olika toppings, jag köper alltid Caramel Pecan. Finns inget godare än en varm kanelbulle med pecannötter och varm kolasås. Sätt dig vid Eros-statyn och titta på folk.

PURL London – 50/54 Blandford Street (Marylebone)

Lånade bilder, klicka för att komma till källan:
 

If you don’t like fire, liquid nitrogen and loud noises, you will not like this.
Some of these drinks include bells, whistles, steel drums and very big gongs. Don’t say we didn’t warn you.
Så beskriver Purl själva sina cocktails som du dricker en trappa ner under marken, i olika bås med skinnsoffor. Killarna i baren klär sig i vita stora skjortor och hängseln, gärna hatt också. Snygga som få. Purl är en bar som jag tycker är värd en omväg. Stället är riktigt coolt och gammaldags, nästan spöklikt. Jag har aldrig druckit så udda cocktails i hela mitt liv. I högtalarna spelas jazz och det eldas i den öppna spisen. Stället öppnade 2010 och har blivit väldigt populärt. Boka i förväg eller se till att komma med på lista. Vi hade tur att vi kom in där senast. Stänger tyvärr ganska tidigt…

Ladurée – 1 Clare Market  Covent Garden

Såklart kan du fika på goda macaroons och dricka te på Ladurée även i London. Inomhus är det gulligt och fint, men det är himla trevligt att sitta på uteserveringen i solen och titta på människor, om du har sån tur! Hallon och Salted Caramel är mina favoriter. Testa deras varma choklad också!

Leave a Reply

