The Perks Of Being A Wallflower och Ruby Sparks.

Ikväll tittade vi på Ruby Sparks. Såklart, Sandra Beijer skrev ju om den nyligen och jag tittar på nästan allt hon tipsar om. Vi kollade förresten äntligen på The Perks Of Being A Wallflower igår också. Helt enkelt kollade vi alltså på de filmer hon bloggat om denna veckan. Och herregud.
Herre, herregud!

Älskade The Perks, satt och stirrade maniskt på skärmen heeela tiden. Släppte den inte med blicken. Jonas fick så gott som mata mig med osten vi köpt. Trollbunden är nog ordet. Grät, grät, grät till scenen när Patrick blir fälld i matsalen.
Det var första gången jag grät sen den där kvällen när Jonas åkt tillbaka till Norrköping och jag fick panikattacker varannan minut. Nog om det. Jag har ju pratat om att jag känt mig lite tom, så det kändes fint att jag fortfarande kan bli berörd av mina största hjärtefrågor och sådär. Att jag inte är ett känslolöst monster eller något. Känner någon slags connection med mina känslor även om jag inte riktigt är där ännu. The perks är en sån film jag verkligen tycker att alla borde se. Blir sugen på att läsa boken också, även om jag tyckte filmen var så fantastiskt fin och gripande.


Älskar denna filmen för evigt. Denna scenen. Herregud.

Ruby Sparks var också riktigt bra, bättre än vi väntat oss. Det var längesen jag såg en så mysig film. Min typ av film. Det har varit så mycket storslagna filmer den senaste tiden.. Skyfall, Les Mis, The Hobbit osv. En enkel film med så knepig twist. Typiskt bra söndagsfilm.

 

Leave a Reply

