Her laughter was a question he wanted to spend his whole life answering

En sommar för ganska många år sedan läste jag The History of Love av Nicole Krauss.
Såklart. Sandra Beijer tipsade ju om den (ja, ni fattar). Hur som helst älskade jag den, och detta
var på den tiden det ännu inte fanns en iPhone att ta bilder med och lägga på filter i Instagram-vadå? ungefär.

Så lite snabbt och enkelt skrev jag ner några fina delar som jag verkligen föll för då. Idag skulle jag säkert falla för andra delar. Vill verkligen läsa om den. Nicole Krauss styrka är nog hur hon vänder på vanliga saker och fångar känslan i så enkla saker.

histoory of love history of love history off love

 

 

Idag faller jag kanske lite mer för detta:

 

Leave a Reply

