“What Gatsby?”

På väg hem från Zumban i tisdags gick jag förbi bion och tog med mig nya “Film på bio”, seriöst, jag älskar det lilla bladet. Så praktiskt att mittuppslaget samlar de närmsta månadernas premiärer. Lätt att ringa in och komma ihåg. Jag sparar alltid alla “bioblad” som jag kallar dem, för oftast hinner man ju inte se alla filmer på bio. Så väntar man några månader och har en bra dvd att se!

Hur som helst tog jag alltså med mig bladet hem för att läsa. På vårens omslag ser vi en stilig di Caprio som Jay Gatsby och jag känner att nu är det verkligen nära. Bara en liten månad kvar till premiär. Jag är så galet pepp på The Great Gatsby nu så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Nyligen släpptes en ny trailer och jag DOG. Den visar så mycket mer scener än de två första har gjort. Jag tror inte man kan bli mer förväntansfull än jag är nu. Bara soundtracket är ju magiskt!


Älskar Carey Mulligan

Jag är ledig idag och har bara några få kapitel kvar på The Casual Vacancy (som plötsligt blev jättespännande och jag slukade den?) som jag tänkte läsa ut i eftermiddag, efter den blir det The Great Gatsby igen – nu med rätt originalomslag. Jag tror mycket gick mig över huvudet första gången jag läste den och vill se hur den är när man redan läst den en gång.

Här har vi den nya trailern!

Leave a Reply

