Everything will be alright as long as we keep dancing like we’re 22.

En av mina bästa egenskaper är att jag har väldigt lätt för att prioritera mig själv och göra det jag mår bra av. Givetvis går livet ofta ut på att göra sådant man absolut inte tycker om, inte vill och ibland inte mår bra av. Det är sådant som gör att man lever helt enkelt. De där sakerna man gör för sig själv blir ju annars inte lika viktiga.

Ibland tror jag dock att många fastnar i sitt hjul av saker de tror förväntas av en. Jag tror många väljer att definieras av hur de uppoffrar sig själva eller värderar sig själva i hur mycket de gör som de inte vill. Andra lägger sitt eget värde i vad de gör för alla andra men aldrig för sig själva. Vi har alla ett liv och vi gör vad vi vill med det. That’s it.

Länge har jag känt att jag mått bäst av att ligga i soffan och kolla Facebook, Instagram, Twitter. Smsa sönder fingrarna för allt är lättare i text. Men i förra veckan tog jag tag i Cornelia våren 2013. Den långa hösten är över nu och jag behöver mer. Jag gick på Zumba och sprang tre rundor. Åt inget socker förutom lite sirap på de där bananpannkakorna hela bloggosfären äter (asgott). Mitt sockerberoende försvann i påskas. Antagligen eftersom jag chockade kroppen och på riktigt åt 7 timmar i sträck en dag, och ja, vi åt ju oss genom hela helgen. Herregud. Känner mig så fri. Den där 15.30-huvudvärken som bortblåst. Har ingen aning om hur det hände men jag tar tillfället i akt. Äter bara det jag ska och inget mer småätande. Tänk då också på att jag ser sötsaker överallt. På jobbet har vi tre lådor från Kakservice i kylen. Hemma har vi dyr glass i frysen. Men jag rör det inte, yay me!

Varför? Jag kommer antagligen inte se någon strand alls i sommar, än mindre befinna mig på en i bikini. Men nu handlar det igen om vad jag mår bra av. Att stå svettig som en gnu framför spegeln på Zumban och känna mig fakkin awesome väckte mig ur vinterdvalan. Nu jävlar! Nu vill jag röra på mig och se hur glad min sambo blir av att se mig svettig och glad. För alla blir glada av att träna, och jag ska erkänna att jag får en extra kick av att se hur grym jag är. Så jag håller mig till träning jag är bra på haha. Skulle aldrig köra ett CXWorks-pass, jag kräks bara av att titta in på passet genom spegeldörren.

Ikväll ska jag ge allt på Zumban, men först ska jag sitta här i min morgonrock och dricka te en stund till. Det mår jag också bra av.

Leave a Reply

