Zumba Zumba

Nu är jag hemma från kvällens Zumba-pass, var nära att banga några minuter innan jag skulle ta mig dit – men nu efteråt är jag så glad att jag stack dit! Det är så roligt när man väl är där, även om det regnar utanför och man egentligen är supertrött. Drack faktiskt mitt livs första Celsius före passet vilket mest resulterade i att jag rapade som en gnu och fick lite håll. Men nu när jag känner efter kanske jag orkade lite mer. Förhoppningsvis förbrände jag de där extra hundra kalorierna. Vad är ens kalorier? Är det inte väldigt 90-tal? Hur som helst checkade jag in mig på passet via Zumba Fitness-appen och donerade därmed mina kalorier, det gillar jag. För alla som checkar in donerar alltså Zumba Fitness pengar för att motarbeta svält. Det är faktiskt en extra motivation i sig.

Nu sitter jag här nyduschat och fin. Och vadå? Jonas har skiftesvecka för Trälarna – de nya fadderisterna. En veckas nolle-p utan regler och mottagningspolicy-isch. Jag tränar och jobbar under tiden men på torsdag kommer min Sofia hit och stannar till måndag! Vi ska ha så roligt och SATAN va vi ska äta! Vi har bokat bord på Shin Nori i Linköping på lördag, längtar som bara den. På torsdag tänkte jag laga musslor till henne. Mhm mhm mm!

Imorgon ska jag jobba på dagen och 18.00 blir det BodyCombat med instruktören from hell. Ser fram emot det med skräckblandad förtjusning, fick lite av en chock förra veckan, har aldrig varit med om en så tuff ledare. Men nu vet jag vad jag ska vänta mig och tänker ge allt imorgon. Härligt med en utmaning!

Leave a Reply

