När vi ändå pratar om The Great Gatsby (ja, IGEN!)

Jag måste kila och köpa (eller be någon köpa i Stockholm för Pressbyrån i Norrköping är sämst på amerikanska Vogue…) senaste numret av VOGUE. Mycket om Gatsby i den (konstigt…).
Se bara vilka fantastiska bilder på Carey Mulligan!

Men jag tycker omslaget ser hemskt ut, är tveksam till sminket och är det inte lite väl mycket cirkushäst med så långa fjädrar på headbands..? Smyckena, klänningarna och Carey är dock fantastiskt fina!

 

Har jag fel? Hon ser väldigt obekväm ut.. Färgen på klänningen är helt rätt trendmässigt men jag klarar inte den nyansen… Håret är märkligt  och ser slarvigt ut och usch alltså nej nej nej. Eller är det någon genial tanke jag inte förstår? Ska det där föreställa den moderna tolkningen av bobben gjord med pin curls? I så fall gillar jag den INTE. Men även om jag inte gillar allt är det ett fantastiskt fotojobb ändå.

One thought on “När vi ändå pratar om The Great Gatsby (ja, IGEN!)

Leave a Reply

