So we beat on, boats against the current, borne back ceaselessly into the past.

Idag blev jag extra glad när DN landade på hallmattan, i kulturen är det en lång artikel om F. Scott Fitzgerald och The Great Gatsby! Spännande läsning och det var kul att läsa lite citat från boken på svenska, jag har ju bara läst den på engelska. Precis lika vacker! Lite ovanligt.. Kanske skulle ta och läsa den på svenska en gång också. Som ni märker är det mycket Gatsby i mitt huvud nu.

Förra veckan läste jag ut den för andra gången, jag tycker det är en sån bok som bara blir bättre ju mer man läser den – det finns alltid något nytt man missade förra gången. När man kan handlingen är man mer uppmärksam på små saker som man kanske inte tänker på första gången man läser den. Flera gånger la jag ner boken och bara funderade på vad jag läst. Hur tänkte hon där? Vad menar han egentligen? Osv osv. Jag har FROSSAT Gatsby helt enkelt.

Jag är så vansinnigt pepp på filmen nu, har boken i så pass bra minne att jag bara kommer kunna njuta av kostymerna, frisyrerna, sminket, replikerna och miljöerna! Vissa av Nicks iakttagelser kommer säkert bli ganska knepiga att få fram på film, meeeeen jag tror ändå filmen kommer vara helt fantastisk. Myser redan nu med tanke på vilken härlig tid vi har framför oss. Även om den är KASS kommer den påverka mode, konst och make up. Hurra!

Bara kolla in Gatsby-kollektionen som Brooks Brothers gjort: 

Hoppas att det kommer en Gatsby-inspirerad kollektion för oss tjejer snart… Har sett lite 20’s-inspirerat på H&M som var himla fint. Skulle inte ha något emot lite fina frasiga klänningar…

Leave a Reply

