A Little Party Never Killed Nobody

Ni kanske undrar vad jag tyckte om The Great Gatsby? Det har varit lite tyst om den för jag utgick från att ni skulle förstå att JAG ÄLSKADE DEN! Åh herregud så fin. Jag vet inte var jag ska börja.

Kostymerna och miljöerna är helt galna. Så himla perfekt. DiCaprio gör en fantastisk roll som Jay Gatsby, det där naiva blandat med stenhård buisness och världsvana. Carey Mulligan var bra som Daisy, men när jag läste boken förställde jag mig henne mindre ironisk och kanske lite mer enfaldig.

Det var tråkigt bara att Jordan inte fick större plats i filmen, jag antar att det fick räcka med en kärlekshistoria. Annars tyckte jag att filmen var en fin tolkning av boken – och ändå är det bara någon vecka sedan jag läste ut den senast. Det var snyggt med orden som dök upp då och då.

På lördag ska jag gå och se den igen med Veronica som såg den medan hon var i Paris. Det skulle inte förvåna mig om jag försöker hinna med den en gång på semestern i Sölvesborg också…

One thought on “A Little Party Never Killed Nobody

Leave a Reply

