9 juni

Ett litet problem jag har är att jag blir väldigt förvirrad och misstänksam när unga män jag inte känner är trevliga och pratsamma. Samtidigt som jag blir riktigt irriterad om de är otrevliga och dryga.

Hur som helst, detta leder till att jag nu nyss hemkommen från en tågresa med SJ i första klass är lite förvirrad över personalen ombord som började prata när det strax var dags att kliva av tåget.
Otroligt trevlig kille som ställde lite frågor och avslutade med att “Det kommer bli en underbar dag att jobba imorgon!” Javisst kommer det bli det svarade jag, lite fundersam om personalen i första klass alltid är såhär trevliga.

Oavsett. Här har vi en person i serviceyrke som ändå tar sig tid att föra en vanlig konversation. Det tycker jag är himla fint. För det kan väl knappast vara så att han tyckte jag såg söt ut där jag satt med näsan i boken, håret i en slarvig toffs, osminkad, klädd i röda haremsbyxor och med en härlig finne på hakan?

Leave a Reply

