“He reads histories and mythologies and fairy tales, wondering why it seems that only girls are ever swept away from their mundane lives on farms by knights or princes or wolves. It strikes him as unfair to not have the same fanciful opportunity himself.”

I början av veckan läste jag klart The Night Circus. Jag har fortfarande inte riktigt återhämtat mig och vandrar snarare runt i tomrummet den boken lämnar efter sig. Så istället för att skriva vad jag tyckte om den så har jag samlat ihop lite bilder som tillsammans beskriver känslan i boken. Lite i alla fall. Det enda jag vet är att jag inte känt en sån här saknad sen jag läste ut Harry Potter.

Leave a Reply

