“Nej skynda inte för min skull, jag vill bara sitta här hemma och läsa om bögar som dör i aids!”

Ungefär så lät det för en liten stund sedan när Jonas var på väg ut för att möta sina sommarkollegor för AW på lyxiga Ardor här i stan. Med ytterdörren redan öppen för att gå ropade jag “Du är snygg!” två gånger medan han stod i hallen och drog i luggen. Först när jag gick till honom för att ge honom en hejdåpuss såg jag att det ute i trapphuset stod en hel familj. Barnvagn, syskon och hela köret. Jag tyckte det var lite kul.

Jag började jobba igår igen efter lite mer än en veckas semester och midsommar. SÅ härligt att vara tillbaka! Mitt i all rea med drömmar om höstmode. Arbetsskada? Lite.. Helt ok sådan!

20130703-204441.jpg

Förra torsdagen började jag läsa första delen av Torka Aldrig Tårar och var klar med den redan i lördags så jag gick direkt till bokhandeln och köpte del två. Den läser jag nog ut ikväll. Del två är väldigt mycket jobbigare, jag tycker inte ni ska göra som jag och läsa den hos frisören. Fick faktiskt lägga ner för jag höll på att börja gråta. Så otroligt fruktansvärd. Jag har nog aldrig riktigt fattat hur det var i Sverige när aids började spridas här. Usch. Jag är väldigt glad att Jonas Gardell tagit på sig att berätta. Det är en fruktansvärd sanning som måste läsas av alla. Inga undantag.

Leave a Reply

