Hänger här

20130705-163321.jpg

Nu tar jag lite fredag på balkongen. Jag läser Emma av Jane Austen i väntan på att del tre av Torka Aldrig Tårar släpps. Det skulle bli nu i juli/augusti någon gång.. Tror jag ska önska mig den i födelsedagspresent!
20130705-161953.jpg

Jag älskar att bläddra i Elle, men den här tiden på året längtar jag mer efter höstmode. Såhär på sommaren är det svårt att klä sig vettigt eftersom vädret pendlar konstant, på hösten vet man i alla fall att det antagligen kommer vara kallt eller skitkallt – hela dagen. Den här tiden går ju många på semester också och då blandas allt liksom. Vissa ser ut som de precis kommit från stranden medan andra går omkring i kontors-kläder. Jag gillar dock hur kläderna också blir en tydlig markering på sommaren; “Nu är jag ledig!”, “Nu har vi semester se bara på mina shorts!”.

Hur som helst har jag svidat om från min fina aquafärgade spetsklänning från Valerie (har minsann dammsugit, krupit längs golvet och dammat samt tvättat fönster i den idag – något jag är övertygad om att Valerie Aflalo inte såg framför sig när hon ritade den. Som en kollega sa “Den ska man nog mer dricka champagne och äta jordgubbar i..”) till en härlig ljusblå bomullsklänning som är så stor och bohemisk att den säkert skulle funka fint som gravidklänning. Nu har jag fem minuter kvar av sol på balkongen! Ikväll väntar räkor, ost och vin (som vi fick av fina Emmy) i min ensamhet. Kunde inte låta bli…

One thought on “Hänger här

Leave a Reply

