Lucka nr 2; berätta om vad du har på dig idag.

Som vanligt deltar jag i Berätta om-kalendern som är skapad av fina Emily Dahl. Detta är tredje året och andra års kalender hittar ni i kategorin Julkalender. 

Image

Image

Lucka nr 2; berätta om vad du har på dig idag.

Svart kashmirkofta, J Lindeberg
Mörkgrön single jersey tee, Filippa K
Super Stretch Denim Pants, Filippa K
Lejonhalsband, H&M

Idag har jag på mig min enklaste vardagsuniform. Så enkel att den nästan blir tråkig, jag brukar oftast ha större smycken och vara mer sminkad än jag är just idag. På hösten har jag gärna mörka bruna skuggor och vampiga läppstift men idag blev det alltså väldigt basic även på sminkfronten. Bilderna är katastrof och uppdateringen inte helt planerad då jag precis startat upp min nya dator och försöker programmera om min hjärna. Jonas föreslog att jag skulle byta om inför inlägget men här är det raw reality som gäller. Ingen försköning!

Byxorna är mina favoriter med riktigt hög midja, skön stretch och dessutom formar de benen riktigt bra. De är faktiskt de första paret jag köpte för två år sedan när det var dags att börja bära byxor igen. Bast-shirts kan man ju aldrig få för många av heller. Halsbandet köpte jag i helgen på Emporia när jag hälsade på Sofia i Lund. Jag samlar på allt fint jag kan lägga vantarna på som har lejonmotiv. Vissa dagar behöver jag lite extra power och på något sätt tycker jag att lejonsmycken hjälper. När pappa låg sövd i februari hade jag min lejonring på mig varje dag till exempel.

Detta är vad jag kör när jag vill vara bra klädd utan att sticka ut alldeles för mycket. Det händer väl två gånger i månaden ungefär.

Leave a Reply

