Jul i vårt hus

IMG_8646 IMG_8650 IMG_8652

När jag kom hem från Lund i söndagskväll hade Jonas tagit tvätten i tvättstugan, julstädat och satt upp alla julstjärnor och adventsljusstakar. Kan man önska sig mer? Nu brinner ljus i alla rum, igår fyndade jag en färdigkokt skinka på 1,2 kg. Perfekt för två! På kvällen fixade jag lite med de första hyacinterna, era blommar säkert redan men jag är lite efter. Jag försöker plocka in lite mer natur i lägenheten i år i form av kottar och mer grön mossa. Är väldigt nöjd med min lilla juluppsättning, eller vad man kallar det.

IMG_8467 IMG_8473

Är jag den enda som fortfarande kör på klassiskt rött och guld? Tycker allt fler kör vitt, grönt och brunt. Det är ju vansinnigt snyggt och till och med jag blir lite sugen men inget slår väl egentligen det röda om man vill chocka igång julstämningen? Många verkar börja försiktigt och köttar sedan på allt eftersom den 24e närmar sig i kalendern men jag hinner ärligt talat inte få någon julstämning om jag inte börjar direkt. Visserligen åker jag ju hemhem några dagar före julafton så min december blir ju kortare. Såg förresten en kompis på FB som fotat julstjärnan i sitt fönster och lagt till bildtexten “Man kan köpa julstämning”. Jag kan bara hålla med.

 

Leave a Reply

