Lucka nr 3; berätta om vad du önskar dig i julklapp.

Som vanligt deltar jag i Berätta om-kalendern som är skapad av fina Emily Dahl. Detta är tredje året och andra års kalender hittar ni i kategorin Julkalender. 

3. Berätta om vad du önskar dig i julklapp.

Min önskelista är vid denna tiden ganska rejäl. Jag har aldrig problem med att komma på saker jag vill ha som jag kan önska mig – problemet med att ha ett jobb är väl dock många gånger att man faktiskt köper det man vill ha om man har råd med det. Det gör det ibland lite svårt, kan man önska sig en persisk matta i julklapp? Och hur skulle jag få hem den från Blekinge till Norrköping? På tåget…

Efter min födelsedag i juli försöker jag kväva alla impulser att handla till mig själv och istället skriva upp vad det nu var som jag ville ha i min röda julbok. I min lilla julbok samlar jag listor på vad jag önskar mig, idéer på vad andra kan tänkas bli glada för, vilka som ska få julkort och en lång lista på allt jag vill baka, julfilmer jag vill se och saker jag vill hinna göra. Listor är min grej helt enkelt, att samla dem i en speciell bok gör det hela ännu mysigare.

Högst upp på min lista i år står ett bäddset från Beach House Company, oj oj oj som alla bloggar hjärntvättat mig att vilja sova i dessa makalösa single jersey-sängkläder. Jag ser mig själv som en ganska kritisk person som är så pass van vid sponsrade bloggare att jag inte köper allt i ett svep men när jag svängde inom Sova på Kungsgatan i Stockholm blev jag verkligen pepp. Herrejesusjävlar va MJUKA. In på listan.
Jag önskar min dubbellakan, dubbelpåslakan i Fold Fog och två örngott i Fold Fog. För ett tag sedan hittade jag deras söta tvådelade pyjamas i ljusblått och tänkte att den vore ju något att hoppa i när man sover över hos mamma eller Jonas föräldrar. Jag är lite inne på samma spår med mysbyxorna i kashmir. Jag har inget mysigt som jag kan känna mig snygg i hemma.
Eftersom jag alltid fryser och går hemma i fårskinnstofflor blev jag nyfken på den nya inomhusballerinan Flattered i rosa, storlek 37.

Sen är det ju det där med att inte önska sig ett helt bibliotek. Det är tamigtusan omöjligt. Det finns så mycket böcker här i världen och det är så många av dem jag vill läsa! Jag har redan en komplett uppsättning av Harry Potter på svenska och även om jag läst dem flera gånger på både svenska och engelska har jag nu äntligen hittat en engelsk utgåva med fina omslag. Fina omslag är mycket viktigt. Därför önskar jag mig nya The Signature Edition. Vidare är jag sugen på att läsa The Book Thief som kommer ut på bio nästa år. Andra världskriget och nazister är inte min grej egentligen men jag tror denna är mycket mer än så.
Två modeböcker slank med i listan också, böcker om kläder, mode och historia är ju bara helt underbart.

One thought on “Lucka nr 3; berätta om vad du önskar dig i julklapp.

Leave a Reply

