Lucka nr 5; Berätta om ett plagg som får dig att känna dig stark

Som vanligt deltar jag i Berätta om-kalendern som är skapad av fina Emily Dahl. Detta är tredje året och andra års kalender hittar ni i kategorin Julkalender. 

IMG_8644

Lucka nr 5; Berätta om ett plagg som får dig att känna dig stark

Det som får mig att känna mig stark är faktiskt inte ett plagg utan mina lejonsmycken. Har jag dem på mig så orkar jag mer och kämpar lite hårdare. Jag är ju lite fånig med mina lejon alltså. Född i lejonets stjärntecken, Sohl i efternamn som är lejonets stjärna/planet. Kanske är det för att lejonet är en gammal symbol för mod och styrka som gör att jag känner mig starkare – vad vet jag? Det funkar i alla fall!

Leave a Reply

