Lucka nr 7; Berätta om en person som betytt mycket för dig

Som vanligt deltar jag i Berätta om-kalendern som är skapad av fina Emily Dahl. Detta är tredje året och andra års kalender hittar ni i kategorin Julkalender. 

Lucka nr 7; Berätta om en person som betytt mycket för dig

Tidigt i år lärde jag känna en bekant lite bättre och plötsligt blev hen en av de viktigaste i mitt liv. Det var som att hitta ett syskon eller en helt ny bästa vän som redan känt allt det jag känt. När min pappa hamnade på intensiven i februari tog hen hand om mig när Jonas blev tvungen att åka tillbaka till Norrköping och jag kan ju säga att ensam kvar i Karlskrona hade jag inte klarat mig en dag. Men jag var inte ensam och det har betytt så otroligt mycket för mig och hjälpt mig också efter pappa klarade sig.

En av världens finaste som säger åt mig att sluta oroa mig för det jag inte kan kontrollera, släppa människor som är dumma i huvudet och sluta klandra mig själv. Som säger “Nej det vill du inte”, när jag säger att jag vill dö. För det vill jag ju faktiskt inte egentligen.

Leave a Reply

