Lucka nr 13; Berätta om ett minne från din uppväxt

Som vanligt deltar jag i Berätta om-kalendern som är skapad av fina Emily Dahl. Detta är tredje året och andra års kalender hittar ni i kategorin Julkalender. 

 

Lucka nr 13; Berätta om ett minne från din uppväxt

Jag är nyss fyllda 6 år och vaknar i min säng av att solen skiner in i rummet med tapeter i pastell. Jag ser den vita paneldörren som döljer min egen lilla klädkammare och hör röster från andra sidan väggen, mina föräldrars sovrum. Exakt var min syster befann sig den morgonen minns jag inte. Antingen var hon i barnkammaren med mig eller var hon redan i mammas och pappas sovrum. Jag hör deras röster och tänker att går jag bara in till dem kan vi skratta och ha roligt tillsammans hela förmiddagen innan vi går ner på stan och fikar som vi alltid gör. Jag tassar väl ut i den lilla hallen på övervåningen och går in till mamma och pappa. Jag minns inte riktigt men jag tror jag är glad och hoppar upp i deras säng. Jag minns inte heller riktigt vad jag säger men jag tror jag hinner få fram min önskan om att nu ska vi minsann ha roligt! Sen säger mamma någonting, jag förstår inte riktigt men hon förklarar att mamma och pappa inte ska fortsätta bo i samma hus längre. Det är först när pappa börjar gråta som jag fattar. Vi kommer inte skratta och ha roligt tillsammans denna morgonen.

Leave a Reply

