Lucka nr 15; Berätta om din favoritmaträtt

Som vanligt deltar jag i Berätta om-kalendern som är skapad av fina Emily Dahl. Detta är tredje året och andra års kalender hittar ni i kategorin Julkalender. 

IMG_8775 IMG_8776 IMG_8777 IMG_8778 IMG_8779 IMG_8784

Lucka nr 15; Berätta om din favoritmaträtt

Min favoritmaträtt är utan minsta lilla tvekan hamburgare. Det finns ingen annan maträtt jag kan bli halvt gråtfärdig av att vara sugen på, blir jag sugen på hamburgare så måste jag bara ha det – annars blir det katastrof. En riktigt god fin ordentlig mediumstekt hamburgare med lök, tomat, sallad och riktigt mycket ost. Och DRESSING, herregud dressing in my heart. Jag gillar inte konstig gurka eller senap på min hamburgare men gärna blåmögelost och guacamole. Bacon är också gott men det är så svårt att bita av. Jag vill helst ha en fet och saftig hamburgare i gott bröd med många kladdiga tillbehör. Jösses va gott.

Ni kan ju förstå hur lycklig jag blev när kvarterskrogen Asken i Knäppingsborg där jag jobbar nu i veckan öppnade Burgarbaren. Nere i deras källarvarv med mysbelysning kan man äta en riktigt god (och billig) burgare av finaste kött och sjukt gott bröd. Vi var där igår och jag var i heaven. Detta kommer bli mitt nya hak, extra plus för billigt vin!

Leave a Reply

