Lucka nr 16; Berätta om det bästa köpet i ditt liv

Som vanligt deltar jag i Berätta om-kalendern som är skapad av fina Emily Dahl. Detta är tredje året och andra års kalender hittar ni i kategorin Julkalender. 

Lucka nr 16; Berätta om det bästa köpet i ditt liv

Sedan jag var 14 år har jag varit en sucker och en slav för Mulberry. Jag tror det sitter ett postmanlock på mitt hjärta och det finns inget vackrare än mjukt skinn i deras Oak. Det är lyx och kvalitet på samma gång för mig. När jag fyllde 20 åkte jag och Jonas till London i en vecka för att fira genom att äta gott, gå på musikaler och framförallt var det äntligen dags för mig att köpa min första Mulberry-väska. Jag hade ju tänkt länge och väl, det blev en Oversized Alexa.

Nu vet jag att jag redan skrivit om detta en gång innan men jag minns inte om det var i julkalendern eller inte. Hur som helst var känslan helt overklig och jag kände mig både mäktig och självständig. Jag köpte inte bara mitt livs väska utan jag köpte också känslan av att köpa mitt livs väska. Det var stort. Äntligen var den min och nu skulle det alltid vara vi.

Även om jag är förkyld har jag en väska från Mulberry. Även om jag är osminkad och verkligen borde tvätta så har jag en väska från Mulberry. Även om någon är otrevlig mot mig eller stirrar snett på mig SÅ HAR JAG EN VÄSKA FRÅN MULBERRY. Eftersom den är min så är jag en ägare av en väska från Mulberry och för mig är det svårt att toppa, hur livet än ser ut så är den min. Det låter kanske lite flummigt men den väskan betyder så mycket för mig och är med mig alltid. Även om jag kanske någon dag köper ännu en väska från Mulberry så är Alexa min första och det är min bebis.

 

Leave a Reply

