Lucka nr 21; Berätta om vad “mode” betyder för dig

Som vanligt deltar jag i Berätta om-kalendern som är skapad av fina Emily Dahl. Detta är tredje året och andra års kalender hittar ni i kategorin Julkalender. 

Lucka nr 21; Berätta om vad “mode” betyder för dig

Mode. Finns det ett mer svårdefinierat ord? Först hade jag tänkt säga att alla får nog helt enkelt själva bestämma vad det betyder för dem. Att det inte finns något rätt eller fel. Men nu ska jag ju faktiskt berätta om vad ordet betyder för mig…

Ärligt talat gillar jag inte ordet i sig. För mig är det inte synonymt med modernt, mode för mig är mer tidlöst än så. Det är mer en känsla än något konkret. Mode är mer än loggan i nacken och mer än siffrorna på prislappen. För mig är mode känslan som väcks när man hittar något man vill bära och bara inte kan leva utan. Det är inspirationen och glädjen som väcks när man bläddrar i ELLE, ser bilder av Marilyn Monroe eller får en komplimang för sina kläder. Mode är stil och kreativitet som skapats genom århundradena. Mode är att visa sig själv eller den man vill vara genom att låta kläderna, håret och sminket prata.

3 thoughts on “Lucka nr 21; Berätta om vad “mode” betyder för dig

Leave a Reply

