Lucka nr 23; Berätta om en gång du kände dig ensam

Som vanligt deltar jag i Berätta om-kalendern som är skapad av fina Emily Dahl. Detta är tredje året och andra års kalender hittar ni i kategorin Julkalender. 

Lucka nr 23; Berätta om en gång du kände dig ensam

Det är inte ofta jag känner mig ensam så att det är jobbigt, tvärt om gillar jag ofta att få vara ifred och vara för mig själv. Men det händer ibland att den ofrivilliga ensamheten smyger sig på och det är när Jonas är iväg på olika studentfester och sittningar som jag inte kan gå på eftersom jag inte pluggar. Det är inte alltid men ibland är det väl någon fredag som det faktiskt skulle vara roligt att dra ut men istället sitter jag ensam hemma för de andra jag känner här i stan är också studenter och är därför redan ute. Då känns det att man är lite ensam om att jobba i en studentstad och att ens andra vänner bor långt bort.

Leave a Reply

