Min kärlek för tryckta ord i en vacker följd är outtömlig

Det är ingen mening med att försöka få ner min glädje över nya böcker i ord. Ibland vet jag inte ens om kanske glädjen i att få en ny bok är större än att faktiskt läsa den. En ny bok bygger upp en förhoppning och något att se fram emot. Peppen man känner när ens favoritförfattare skriver på något nytt. Förväntningarna.

Jag är en bokjunkie som inte ens kan gå förbi hyllan med pocketböcker på Ica utan att kika lite. Ständigt på jakt. Ett litet beroende. På bilden ovan ser ni böckerna jag fick i julklapp av mina nära och kära. Alla dessa böcker är jag så vansinnigt pepp på, Extremely Loud & Incredibly Close har jag velat läsa i två år, The Book Thief blev jag nästan besatt av tanken på bara av filmatiseringen och Tumblrs fandom!

Det allra allra bästa är att jag har tiden att läsa dem. Om några veckor ligger jag på en strand med min bokhög. Förra semestern jag var på läste jag ut Breaking Dawn, The Sun Also Rises och Lolita. Kan knappt vänta, vill bara komma iväg till ljudet av havet, sanden mellan tårna och dagar av vända blad!

Leave a Reply

