Kylan som inte finns mer

I won’t let you close enough to hurt me” sjunger Adele och jag har funderat lite på det där. Aldrig igen vill jag bli en människa med höga skyddsmurar runt mig och mitt hjärta. Jag vill komma nära människor, vara sårbar och våga lita på mitt eget omdöme. Jag vill aldrig se ner på andra för att höja mig själv. Jag vill vara så nära att det sticker i huden. Jag vill leva, sova, äta, andas och känna. Jag vill inte ha någon mer kyla i mitt liv, bara värme och känslan av att jag duger och är bra. På mitt sätt.

Jag känner inget behov av att hävda mig eller bevisa för den kylan som en gång fanns att jag minsann gör vad jag vill nu. Jag vill inte bevisa någonting. Trots att jag blivit sårad, fått känna mig som en dåre med knäppa intressen, inte blivit förstådd, blivit avvisad som “inte riktigt normal” och “inte helt frisk” så vet jag att jag faktiskt är helt normal och visst det frisk, lite knäppa intressen kanske men på det stora hela är jag inte värre än någon annan. Jag känner inget behov av att hävda mig eller gå min egen väg för att minsann visa dem. Jag vill bara ha den här tryggheten i mitt liv, så nära att det känns. Så nära att det värmer.

You, with your switching sides,
And your walk by lies and your humiliation
You, have pointed out my flaws again,
As if I don’t already see them.
I walk with my head down,
Trying to block you out cause I’ll never impress you
I just wanna feel okay again.

I bet you got pushed around,
Somebody made you cold,
But the cycle ends right now,
You can’t lead me down that road,
You don’t know, what you don’t know

Someday, I’ll be, living in a big old city,
And all you’re ever gonna be is mean.
Someday, I’ll be big enough so you can’t hit me,
And all you’re ever gonna be is mean.
Why you gotta be so mean?

Leave a Reply

