Thug Notes

För ett tag sedan blev jag tipsad om Thug Notes, kommer inte ihåg om jag redan bloggat om det eller inte så here goes:

Thug Notes sammanfattar och analyserar några av litteraturens klassiker. Låter det torrt? Inte med Thug Notes som slänger in all möjlig hiphopgangstahslang till kanske världens bästa animationsfilmer.

Jag tycker det är sjukt roligt att kolla på böcker jag redan läst eller klassiker jag definitivt inte kommer läsa på ett tag men ändå vill ha koll på eftersom vissa är galna kulturella referenser man kan stöta på lite överallt. Om inte annat är det ett lätt sätt att ta till sig lite litteraturkunskap. Vill typ trycka ner i halsen på alla som någon gång sagt “Jag har aldrig läst en hel bok.”. WELL NOW YOU DON’T HAVE TO!

Leave a Reply

