2013 i ord

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut?
Sprang en mil, såg min syster ta studenten, besökte sjukhusets intensivavdelning om nätterna för där jobbar de ändå dygnet runt och ärligt trodde nog de flesta att han inte skulle klara det.

Vilka länder besökte du?
Året firades in i London (England) och vi var på modemässan i Köpenhamn (alltså Danmark). I övrigt hade jag utlandsförbud 2013.

Vad var din största framgång 2013?
Jag gick från jobbet utan att dubbelkolla någonting.

Bästa köpet?
Min MacBook Pro Retina 13″

Gjorde någonting dig riktigt glad?
De dagar jag fick vara med mina fina vänner och bara vara.

Och ledsen?
Allt som behandlades på samtalen.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2013?

Taylor Swift – Treacherous
Demi Lovato – Heart By Heart
Florence + The Machine – Never Let Me Go
Lana Del Rey – Young And Beautiful
The Cardigans – You’re The Storm
Eddie Redmayne – ABC Café / Red & Black
Adam Lundgren – Nu kan du få mig så lätt

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Sommaren var bra men på det stora hela har jag varit mer vemodig och fundersam. “Väldigt ledsen” också om jag ska citera  han jag pratade med.

Vad önskar du att du gjort mer?
Pratat med pappa. Känt efter vad det egentligen är jag vill och lyssnat på goda råd.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Jag ÖNSKAR att jag snurrat mindre innan jag lämnade lägenheten/jobbet, men jag jobbar ju på det.

Blev du kär i år?
Inte på det sättet.

Favoritprogram på TV?
Tv? Det är väl Nobel och Mästerkocken. Vi började se Gilmore Girls från början och det är BÄST.

Bästa filmen?

The Great Gatsby, Monica Z, Känn Ingen Sorg, Anna Karenina (om den räknas?) och Hotell.

Bästa boken du läste i år?
Torka Aldrig Tårar Utan Handskar, The Night Circus och Wuthering Heights

Årets bästa låtar?
Young And Beautiful av Lana Del Rey

Bästa matupplevelsen?
Afternoon Tea på Villa Fridhem

Något du önskade dig och fick?
Mina sängkläder från Beach House!

Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
Bakade massa tårtor och firade med mina fina.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Jag tror inte det.

Vad fick dig att må bra?
Jonas, Sofia och Kim

Är det något du saknar år 2013 som du vill ha år 2014?
Självrespekt

Vilken kändis var du mest sugen på?
Jamie Campbell Bower som Jace herregud


Vem saknade du?
Många

De bästa nya människorna du träffade?
Min Kim och några till.

Högsta önskan just nu?
Att jag somnar fort ikväll

Leave a Reply

