När man liksom vill göra om hemma men inser att hela jävla planlösningen är inavlad.

DSC_0388 2
Förra veckan fixade jag lite nya kuddar från Valerie. Älskar att de syr upp kuddfodral av överblivna tyger!

Det är så hopplöst. I eftermiddag har jag suttit med anteckningsblocket och skrivit upp förändringar jag vill göra, rum för rum. Allt från organiserad källsortering till ny soffa. Något i varje rum och i alla möjliga prisklasser. Jag skulle gärna buda hem något fint från Bukowskis för vi bor inte så långt från deras lokaler här i Norrköping men samtidigt känns det så hopplöst. Det är ju inte denna inavlade lägenhet från 60-talet som jag vill bo i hela livet. Dyra antika möbler rimmar väl ändå bättre med en bostadsrätt?

IMG_9264 DSC_0390
Egentligen behöver vi en helt ny soffa och ett större soffbord, på det billigaste från IKEA trängs oftast två laptops och en större datorskärm pga ingen tv (istället har vi en halvnaken tjej på väggen), inte mycket plats för alla mina coffe table books om man säger så…

Samtidigt trivs jag väldigt bra i vår lägenhet men helvete hela planlösningen är som ett fängelse. “Så här ska du ställa möblerna – ingen plats för konstnärlig frihet här inte! MVH 60-talet!”, det är så himla hopplöst! Jag har så många idéer och tankar men väggar, fönster och dörrar verkar konstant vara felplacerade för en ommöblering. Skrev listorna för att få ordning på allt och lättare kunna överblicka vad som lättast kan åtgärdas utan att kosta för mycket. En sak i taget liksom. Blir ju inte bättre när senaste numret av Sköna Hem landande på dörrmattan vid lunch heller. Det suger att veta precis hur man skulle vilja ha det men inte kunna ha det så…

IMG_9265
Det är så många udda saker i vårt vardagsrum… En elefant på en hylla, en dalahäst i fönstret och en blomlåda på golvet. Sladdar överallt. Vi har inte ens gardiner herregud. Blir så trött. Kan jag få en ny lägenhet? Bakom bokhyllan gömmer sig en dörr förresten.

One thought on “När man liksom vill göra om hemma men inser att hela jävla planlösningen är inavlad.

  1. Förstår precis hur du känner det men jag är mer “inte värt att köpa större bokhylla än för snart flyttar jag ändå…” Och så sitter man och våndas. Är det Gravitation jag ser i bokhyllan förresten?

Leave a Reply

