I’ll meet you in the city, I’ll pick you up at night, I’ll drive you trough the suburbs, I’ll get you there in time

Ni minns att jag peppade som tusan inför att se Say Lou Lou i Linköping igår, men nu ska jag vara sådär brutalt trist grå och tråkig att erkänna att jag spräckt min budget – det finns inget kvar av lönen helt enkelt. Lite depp över detta men samtidigt klok och mogen nog att inse att ingen pistolhotat mig att spendera pengar som skulle gå till Say Lou Lou (det där med pistolhot är en liknelse som verkligen funkar för mig, ingen hotar dig att trycka på den gröna knappen och godkänna köpet) så storstädade jag istället lägenheten. Där någonstans blev mitt liv till en saga för helt plötsligt stod jag och en kompis på kvällens lista. Jag ringde Jonas i ett lyckorus och ba “kom hem och ät sen ska vi till Linköping!!!”. Han var nästan lika pepp som jag, dock med halsont och något c-uppsatsPM-grej på huvudet.

Sista timmarna taggade jag till deras nya singel som släpptes igår och sen bar det av till Linköping och Ryds Herrgård, ett kårhus där popklubben John Doe då och då huserar. Måste erkänna att det kändes rätt ballt att glida in och säga “Hej hej Cornelia Sohl heter jag, ehh, jag ska stå på listan?”.

IMG_9503

Klockan 22 for Elektra och Miranda med band upp på scen och bara totalägde de följande 50 minuterna. Det var så fantastiskt fint. Jag älskar hur deras låtar växer live – med dundrande trummor och gitarrer. För att inte tala om deras röster! Trots att de blivit sjuka (och “storshoppat på Ryds apotek)” höll de hela spelningen och var superhärliga och roliga i mellansnacken. Så jävla coola brudar, jag orkar inte riktigt.

Det blev lite dans, ganska drömmig sådan, och en helt underbar blandning av mys och livelycka. När de drog igång Better in the dark höll jag Jonas i handen och sjöng med. Det är min låt.
Beloved växte riktigt mycket för mig efter de berättat att det är deras kampsång mot alla män som vill förändra hur de ska vara och se ut. De spelade också några låtar från skivan de släpper i höst, och de var ta mig fan OCKSÅ skitbra. Herregud vilken musik dessa tjejer skriver. Ser verkligen fram emot skivan, hoppas den släpps på vinyl (mvh hipstern).

Leave a Reply

